Ana içeriğe atla


Proje Hakkında


Yeni Dünya Düzeninde Yeni İnsan projesinin amacı teknoloji, yeni meslekler, eğitim, sağlık, ekonomi, sosyal yaşam, beslenme, çevresel sorunlar, yönetim anlayışı gibi insanı etkileyen hızlı değişimlere çabuk uyum sağlayan ve geleceğin dünyasında kendine yer açabilen farkındalık sahibi bireyler yetiştirmektir. Proje sürecinde insanlık tarihi her açıdan incelenecek, günümüzdeki ihtiyaçlar ile gelecekteki insan ihtiyaçları analiz edilecek. Bu analizler ışığında öğrenciler STEM yaklaşımıyla gelecekte kendilerini bekleyen hızla değişen hayata, iş imkânlarına, eğitim biçimine, teknolojiye, yönetim anlayışına, enerji kaynaklarına, ekonomiye vb. yönelik çıkarımlarda bulunacak. Analiz edilen her alanda öğrenciler eksiklerini görecek ve gelecekte sahip olması gereken insan özelliklerini belirleyerek kendilerini geliştirme yoluna gireceklerdir. Projemiz sayesinde öğrenciler tüm dünyadaki gelişmeleri takip edebilme, öngörülü olma, küresel farkındalığa sahip düşünme becerileri kazanmış olacaklar.

HEDEFLER


Proje boyunca geleceğe yönelik insan senaryoları, örnek olaylar, haber metinleri, bilimsel makaleler, videolar, görsel mesajlar farklı yöntem ve tekniklerle analiz edilecek ve bunlardan çıkarımlar yapılacaktır. Öğrencilerin STEM yaklaşımının kazanımlarıyla yaratıcı düşünme, problem çözme, değişen koşullara ayak uydurma, yeni bakış açıları kazanma becerilerinin yanında ihtiyacı olan bilgiyi kendi öğrenme stratejisine göre elde edebilmesi hedeflenmektedir.
Bilgiyi yönetmek, ilişkilendirmek, değerlendirmek, yaratmak ve bilgiye erişmek için dijital teknolojileri, iletişim/ağ araçlarını ve sosyal ağları uygun bir şekilde kullanır. Yenilenmenin gerçekleşeceği alana somut ve yararlı bir katkı sağlamak için yaratıcı fikirler üzerine hareket eder. Gerçek dünya sorunlarını ve problemlerini aktif olarak keşfederek fikir ve teoriler geliştirir. Medyanın inanç ve davranışları nasıl etkileyebileceğini inceler.
Sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim becerilerini etkin bir biçimde kullanır.

ÇALIŞMA SÜRECI


Eğitim: Geleceğin eğitim sistemindeki ihtiyaçlar, dersler, eğitim biçimi ve süresi, kullanılacak yeni materyaller Taba Modeli ile analiz edilecek.
Teknoloji ve İnternet: Yeni dünya düzeninde teknolojinin kullanım alanları, nesnelerin interneti kavramı, insan mahremiyeti ve teknolojinin sağlığımıza yansımaları altı şapkalı düşünme tekniği ile incelenecek.
Nüfus ve Beslenme: Gıda üretim anlayışındaki değişimler, artan insan nüfusu ve besin kaynakları konusunda haber metinleri oluşturularak, 5N 1K tekniği ile resim konuşturma programlarıyla sunulacak.
Yeni Meslekler: Scamper yöntemiyle gelecekte yok olacak meslekler, yeni ortaya çıkacak meslekler ve robot teknolojisi üzerine analizler yapılacak.
Sosyal Hayat: Yeni dünyadaki insanın sosyal ilişkileri, aile yapısı, psikolojisi ve gündelik hayatı örnek olay yöntemiyle senaryolar üzerinde incelenecek. Karikatürler çizilecek.
Yönetim Anlayışı ve Haklar: Gelecekteki devlet anlayışı ve ve insan hakları filmler ve kitaplar ile analiz edilecek

BEKLENEN SONUÇLAR


Proje sonunda öğrencilik hayatında ve gündelik hayatta karşısına çıkacak sorunların çözümünde kullanılacak onlarca yöntem, teknik, kişisel öğrenme stratejisi, bilgi, öngörü, bakış açısı gibi kazanımlar elde edilmiş olacak. Proje sonunda öğrencilerde kişisel, sosyal, zihinsel ve psikomotor alanlarda hayatı boyunca kullanacağı beceriler gelişecektir. Yaratıcılığı ve özgünlüğü bilen, yeni fikirleri benimsemek için dünya şartlarını anlayan, farklı bakış açılarını netleştirip daha iyi çözümlere götüren sorular soran beceriler gelişecektir. Ortak çalışma için paylaşılan sorumluluğu üstlenmiş ve her takım üyesinin yaptığı bireysel katkılara değer veren bilgiyi eleştirel şekilde değerlendiren davranışlar kazanılacaktır. Hazırlanan bilgiyi alan değil ihtiyacı olan bilgiyi kendi yöntemiyle araştırıp öğrenen, teknoloji çok iyi kullanan öğrenci modeli ortaya çıkacaktır. En önemlisi öngörülü ve geleceğe kendini hazırlayan bir anlayış gelişecektir.




Yorumlar